lørdag 22. februar 2014

En liten oppdatering

Pulsvarmerne jeg fortalte om i forrige innlegg, er det en liten stund siden jeg ble ferdig med. Myke og gode ble de, strikket i alpakkagarn:)



I oker/sennepsgult. Syns det er en tøff farge! Mønster ble funnet på Ravelry, gratis oppskrift. 

Og siden jeg har vært så flink å bruke garn, både restegarn og garn jeg har kjøpt for lenge side som bare har blitt liggende....kjøpte jeg garn til en genser på torsdag! Jeg veeet at jeg ikke skulle kjøpe garn på en stund, men samtidig liker jeg å ha noe lett på pinnene, som f.eks. en genser:)) Og da nytter det ikke med restegarn...! Dermed holder jeg på med "eskimo"-genseren, fra Sandnesgarn sitt hefte "Norske ikoner". Mye fint i det heftet. Men det ble desverre ikke med det garnet som egentlig skulle brukes, Sandnesgarn Alpakka/ull. Dette fordi at hun som forhandler Sandnesgarn ikke hadde dette garnet. Dermed dro jeg til neste butikk i bygda, som forhandler Vikinggarn for øyeblikket. Kjøpte superwash fra Viking... Det blir spennende å se resultatet, men forløpig lover det bra. Dog i andre farger enn etter oppskriften. Begynnelsen på bolen: 


Over til været... Vi har vært kjempeheldige som har hatt fint vær i nesten 2 mnd. Sol, kaldt og flott! På torsdag, som forøvring var min fridag før arbeidshelg, tok jeg turen på Skårvågfjellet. Jeg kjente at solen varmet, og jeg gikk i bare ullgenseren oppover. Lunsj ble det på toppen: 


Det eneste som manglet var noe varmt i koppen. Kaldt vann blir liksom ikke det samme! :-) 
I dag har det imidlertid lavet ned med snø på formiddagen. Og nå på kvelden regner det. Hurra! Kanskje herligheten vi har hatt til nå er over? 




Ha en fortsatt god helg! 









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar