mandag 29. desember 2014

Romjulskos

I år har jeg hatt fritt fra jobb hele jula. Jeg gikk av lille julaften kl 15, og skal på igjen i morgen ettermiddag. Det har vært deilig. Julen er min favoritthøytid.. Kroppen går på en måte i en null-stress-modus. Bare sløving, sove lenge, familietid, TVkos, masse god mat og strikking. Jeg har gjort minst mulig, og det er litt godt innimellom. Men jeg kjenner nå at det blir godt å komme tilbake i rutiner igjen. At JEG står opp kl 9.30 om morgenene, det skjer bare i disse tidene. Ellers blir jeg grinete dersom jeg sover så lenge. Nyttårsaften i år blir rolig, da jeg skal på arbeid kl 7 dagen etter. Imidlerstid MÅ jeg ha med meg rakettene, så får det heller bare være litt tyngre å stå opp dagen derpå.
I romjula har jeg strikket ferdig et par barnelester:


Løperen dere ser i bakgrunnen har min mor sydd! En nydelig juleløper som jeg var så heldig å få i julegave fra henne :) 

Vel.. siste fridag nytes med sofasløving, Hobbiten på TV og litt rødt i glasset. 
Det er så og si slutt på den fine juletid for i år.. Det er litt vemodig når lokalradioen slutter å spille julesanger. 

MEN.. jeg ønsker det nye året velkomment! Fra i januar går jeg tilbake i en mindre stilling der jeg jobber (har hatt et vikariat på 100% i over et år), og det skal på en måte bli litt godt. 100% turnusarbeid gir en følelse av å hele tiden være på arbeid. Det jeg ser mest fram til er kanskje å få mer tid og energi til å delta i litt fjøsarbeid. Det har blitt lite av det den siste tiden, og jeg merker at jeg savner å kunne bidra der. I dag var jeg innom fjøsen, og fikk masse sauekos :) :) 
Slik som det er nå står fjøsen en annen plass enn der vi bor (ca. 5 min. å kjøre). På tomta står et gammelt hus som må totalrenoveres før vi kan bosette oss der... Jeg ser langt i fra lys i enden av tunnelen, men er innstilt på at det er et langtidsprosjekt. Og så lenge vi har tak over hodet er det ikke noe å bekymre seg for :) 


1 kommentar:

  1. Så fine lester du har strikka i jula :)..og så hyggelig lesing. Jeg vet jo det meste fra før, men du verden så koselig å lese romjuls - og nyttårsinnlegget :)

    SvarSlett