onsdag 8. april 2015

Hurra for magic loop!

Her er en smakebit fra min (forhåpentligvis) snart ferdige kofte! Er begynt på den ene armen nå, og når jeg begynte med armen så jeg veldig mørkt på hele koften. Dette fordi at koften strikkes fra halsen og nedover. Det er jo forsåvidt greit, men så skal maskene fra bærestykket settes på settpinner og armen skal også strikkes der fra og nedover. Med 4 stk settpinner (+ en femte til å strikke med), mønsterstrikk med tynt og glatt garn, samt at jeg må vri på hele koften ettersom jeg strikker på armen, så er det for meg en dårlig kombinasjon... Å strikke ermene på rundpinne hadde vært mye bedre, og i tillegg blitt mye finere med tanke på mønsteret, men så er det jo slik at jeg ikke har rundpinne som passer (for lite masker til 40 cm...). Hva gjør man da? Jo, da tar man den lengste rundpinnen man har (80 cm for min del) også lærer man seg magic-loop-teknikken! Vips, nå går det som en drøm. Koften må jeg jo fortsatt vri på mens jeg strikker, men jeg slipper ihvertfall å knote med 4 settpinner.


Jeg skimter et lys i enden av tunnelen:) 




4 kommentarer:

  1. Hmmm...det må du vise meg. Høres greit ut å strikke slik men jeg skjønner ikke helt hvordan .)

    SvarSlett
  2. Måtte google magic loop og nå skjønner jeg hvordan du strikker. Men jeg syns nå det så litt plundrete ut ....

    SvarSlett
    Svar
    1. Magic loop er bedre å strikke enn med 4 settpinner..særlig når jeg har hele koften som må vri og vendes på hele tiden:( Litt plundrete ja, men bedre enn alternativene, syns nå jeg :)

      Slett
  3. Så fin den ser ut!

    Takk for hyggelig kommentar hos meg :)

    SvarSlett