søndag 16. august 2015

Nye, enkle lester

Jeg regelrett elsker å strikke lester! Joda, den andre lesten kan være nokså kjedelig å strikke (tips; strikk på begge samtidig), men det er et kjekt håndarbeid å ha hvis jeg ser på TV. For det meste bruker jeg ikke oppskrift når jeg strikker lester, har det sånn høvelig i hodet. Det er dog til min str. (ca. 38). Dersom jeg skal strikke barne-/baby- eller herrelester trenger jeg derimot oppskrift. Også trenger jeg selvfølgelig oppskrift hvis jeg skal strikke mønster. De kjekkeste lestene er uansett de som "går av seg selv" på pinnene. Men det er alltids kjekt å utfordre seg selv med litt mønsterstrikk, også er det jo gøy med noe annet enn bare rett og vrang.
I helga har jeg strikket ferdig disse lestene:


Litt mye lys på bildet (les: en heidudranes fin sommerdag i dag!). Fargen er beige. Strikket i Ice yarns (25% alpakka, 50% merino + 25% akryl). Et deilig garn å strikke med. 
Har ikke bestemt meg for om jeg beholder de selv, eller om det blir gave. De er uansett havnet i kassen for ferdig håndarbeid. Jeg har tusen par lester, så jeg trenger de virkelig ikke! Eller... :) 

I morgen er det tilbake til hverdagen. 4 uker med ferie har jeg hatt, og det har vært deilig, selv om ikke sommerværet har vært tipptopp. Uansett blir det godt å komme tilbake til normale rutiner. 


Ha en strålende uke! :) 

1 kommentar:

  1. Du er en ræser på lestestrikk :) Flott var de, og sikkert varm og god på foten.

    SvarSlett