onsdag 13. januar 2016

Mariusgenser

Det første som ble strikket ferdig på nyåret var en Mariusgenser. Min fjerde Mariusgenser. Da jeg strikket min første genser, var jeg ganske fersk på strikking.. og genseren ble deretter; det vil si, den ble fin, i svart, hvitt og rødt, men alt for små til meg. Jeg brydde meg med andre ord ikke så mye om hvilke garn jeg brukte og hvilket garn det sto jeg skulle bruke i oppskriften. Men genseren fikk jeg solgt:) 
Min andre Marius var en "Cortina". I blått, hvitt og rødt. Jeg har heldigvis en dyktig mamma som hjalp meg med monteringen! 
Den tredje genseren var med rundfelling (som den første jeg strikket), og jeg strikket den da i str medium. I naturhvitt, brunt og okergult. Genseren er fin den, men ble kanskje litt for stor etter min smak.
Så var det den fjerde, nesten helt fersk fra strikkepinnene. Også i rundfelling. Strikket i str XS, og etter og ha skylt den opp ble den helt perfekt til meg (syns jeg da). 


Strikket i Drops Karisma, i lyseblått, hvitt og svart. Jeg var veldig usikker på den siste fargen.. Hadde i utgangspunktet kjøpt mørkeblått og grått, da det egentlig stod mellom de to fargene. 
Men jeg endte opp med svart, som jeg hadde en slump av fra før.

1 kommentar:

  1. Så fin genser du har strikket. Ingenting er som gode strikkeplagg i vinterkulda. Her har det gått insokker og luer etter jul. Nødvendig det også. Ønsker deg ei fin vinteruke.😉

    SvarSlett