lørdag 16. mars 2013

Stoff til å bli glad av

Her i uka kjøpte jeg et glidelås, bare sånn i tilfelle jeg ville prøve meg på å sy noe med glidelås. Greit å ha på lur liksom! I dag var jeg sammen med mamma og mormor på bytur, og der fant jeg det skjønneste stoffet:


UGLER! Og deilige farger :) Jeg fant en oppskrift her jeg ville prøve. Stoffet jeg kjøpte passet ypperlig til det; jeg blir rett og slett glad av ugler, det er noe med dem.





Det er som sagt første gang jeg syr noe med glidelås, så det kunne nok vært bedre, men jeg er fornøyd. Her er det plass til både penger, mobil og litt småtterier. Duken/brikken under er det min mamma som har sydd til meg.


Ugler har jeg også i sofaen, to puter av denne sorten kjøpt på Jysk:


Det heklede pleddet var vel noe jeg begynte min "hobbykarriere" med... I det siste har det vært litt bortgjemt, bare ligget i en stol og ikke vært til noe nytte. Men i det siste er jeg blitt mer glad i farger- en periode skulle alt helst være hvitt. Jeg liker å ha hvitt og ellers naturfarger som basis, men litt farger oppi det hele gjør seg, og da både pastellfarger og litt sterkere farger.  Dermed er pleddet kommet fram i dagens lys igjen- og varmt er det jo og! Godt å både sitte på og å ha over føttene. 





Rikke

2 kommentarer:

  1. Å kor fin ei mappe du har sydd! Uglestoffet var jo bare knallfint:)
    Jeg syns du har klart deg veldig bra når du har sydd i gleidelås. Glidelås kan jo være litt plundrete, men som du vet;øvelse gjør mester :)
    SÅ bra at du har tatt frem teppet du har hekla. Det er jo så flott, så det fortjener virkelig å komme frem i lyset :)

    SvarSlett
  2. Ja æ syns det va heilt skjønt det stoffet der- trur beinast æ må sy mæ et mobiletui i samme stil ;)
    Det va litt plundrat å sy på glidelås, ja, men det gikk nu på et vis:)

    SvarSlett