søndag 3. mars 2013

Votter på en helg

Selv om helgen har vært for det meste preget av arbeid, så har pjona-vottene mine blitt ferdige i løpet av helga. I går kveld festa jeg tråder.



Jeg har tatt av restegarnlageret- hadde en liten pose nepal liggende. Så her er det brukt ca 105 gr. nepal :) Nepal er et deilig garn! Et av mine favorittgarn. 
Kanskje litt vanskelig å få fram fargene godt nok, men det er i hvert fall en dus lillafarge samt grått. 

Ellers er det snørr og gørr her i heimen.... Har hanglet hele helgen, og i går kveld kom forkjølelsen for fullt! Blæ... Og samtidig med den kom snyen... Fra vårfølelse til vinterfølelse igjen. Jaja :) Før helga så det slik ut: 

Jeg gikk en tur langs stranda..

Vårfølelsen kom snikende, med sol og avbære veier.
Nå skal fridagen nytes, sånn at kroppen kan reparere seg.... Bake kake skal jeg dog, da det er bursdag i heimen, men det er jo ikke no' stress (med mindre de blir helt mislykkede...)



Rikke






2 kommentarer:

  1. Så fin de blei vottan som du har pjona. Jeg har pjona ett og ett-halvt par votter. Syns det var et grusomt slit. Det tok virkelig på nakken,minnes jeg. Lura på om jeg har dårlig pjone-teknikk....
    Flott bilde fra fjæra. Trur du må ta mæ med på en sånn tur.... :)

    SvarSlett
  2. Takk :) Ja men de første gångan æ sku prøv å pjon votta, pjona æ altfør hardt/stramt, men nu gikk det bra- fikk te å pjon litt "lausar".
    Ja når det bynn å våres ska æ ta dæ med på den turn- heilt nydelig å gå langs fjæra når det e vår og sol :)

    SvarSlett