torsdag 25. juli 2013

Brunmelert

Jeg skulle farge garn i forgår.. og jeg brukte lilla, rødt og gult... fargene blanda seg sammen i vannet, så det ble absolutt ikke slik jeg hadde sett det for meg. Men dog ble det bra syns jeg. Ulla ble brunmelert, og slik ble resultatet: 

Ulla ligger ute til tørk i finværet.
Ferdig resultat. Fargene kommer ikke så godt fram på  bildet, men det ble ikke så aller verst.

Dette gjorde jeg nesten på en dag. Garnet ble ferdig spunnet til totråds morgenen etter. Det tar på på ryggen å sitte lenge med rokken, i hvert fall for min del, men iveren overvant den slitne ryggen. I går og i dag har rokken (og ryggen) fått pause, men nå har jeg vasket mer ull klar til karding:)






Rikke

3 kommentarer:

  1. Det ble kjempefint. Det høres så morsomt ut å farge og spinne garn selv. :-)

    SvarSlett
  2. Det ble kjempefint. Det høres så morsomt ut å farge og spinne garn selv. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Det er veldig morsomt, å prøve seg fram med både farger og form:-)

      Ha en god helg:-)

      Slett