lørdag 12. juli 2014

Nydelige dager

For en sommer vi har hatt til nå! Hvem trenger vel syden når vi har det så flott som vi har det nå i nord?
Faktisk har jeg badet på stranden, og da har det vært bra varmt! For en ukes tid siden var jeg på en liten ferietur i Tromsø hos min søster, og der var det også varmt. Utrolig deilig! Helt greit å ha ferie førsteperioden når været er sånn :)
Når været er sånn, sier det seg selv at det blir lite inneaktiviteter. Tenkte uansett det var på tide med et lite blogginnlegg. Temperaturen i dag har også vært bra; delvis overskyet, men varmt. Jeg hadde lyst til å være litt produktiv, men kunne jo ikke sitte inne... Da tok jeg rokken "puinn arma" og gikk ut og satte meg! En garnhespe ble ferdigprodusert.


I kveld, etter og ha stellet litt med sau/lam/kopplam, ble det en liten kveldsstund på verandaen, med en god bok og et glass rødt. Jeg er så glad for den utsikten vi har her vi bor nå; hav, himmel og fjell (og sol i kveld). 
Å kunne sitte og se på fuglene som raser avgårde på vannet, høre måkeskrik, og å kjenne sola fortsatt varme klokka 22 på kvelden, DET er fantastisk det. Tilstedeværelse er et viktig begrep, ihvertfall i en stresset hverdag (nå er ikke akkurat ferietid så veldig stressende, men dog). Det er kanskje ikke alltid like lett å være så tilstedeværende, men når jeg tar meg i å smile av fuglene som raser avgårde på vannet så kjente jeg et snev, faktisk et stort snev, av denne tilstedeværelsen. Det var godt det:) 


Apropos tilstedeværelse, så kjenner jeg også på det når jeg er sammen med disse søte små vesene: 


Noen av kopplammene våre. Så søte og hengivne. Kan ikke sammenliknes med lam som går sammen med mødrene sine. Disse er utrolig venn, og det er jo fordi at det er VI som på en måte er moren deres. Her har jeg plukket geitrams til dem- det er favorittretten til sau og lam;) 



Ha en fortsatt fin helg!
Rikke




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar