lørdag 3. august 2013

Et glass fylt med vitaminer

Jeg har grublet lenge på å investere i en juicemaskin. Dette fordi at jeg har store problemer med å få i meg mine 5 om dagen... Jeg er ikke sykelig opptatt av kosthold, men så opptatt som jeg tror man bør være. Mer opptatt av dette har jeg blitt i det siste, da det er veldig lett å ta det man har for hånden når sulten kommer.. og det er overhodet ikke alltid det er så bra, det vil si næringsfattig mat. Jeg merker det fort på formen dersom jeg spiser for mye sukkerholdig mat, jeg blir fort uvel. Men dog er det så lett å ty til nettopp dette... Dette er ingen kostholdsblogg, og jeg er ingen kostholdsekspert, men jeg ville bare dele min første hjemmelagede juice:


Fargen er litt grell, men den smakte faktisk godt! Denne består av 1 eple, 1 appelsin, 1 stang av selleri, samt en dæsj ingefær. Juicen var søt og god, samtidig som den var litt sterk på grunn av ingefæren og sellerien. Kjente jeg ble varm i kroppen:) Tror dette var en god investering (kostet under 1000-lappen). Lett å bruke og å rengjøre var den og. 

Men siden dette ikke er en kostholdsblogg, så tar vi turen videre til siste prosjekt: et par heklede grytekluter. 
Har en bok med grytekluteoppskrifter, og det er første gang jeg hekler noen av gryteklutene der. Slik ble de: 


Heklet i muskat fra drops. Neste prosjekt er også grytekluter. Da drops hadde salg på bomullsgarn tenkte jeg det var på tide å handle inn til noen av oppskriftene:) 

Ha en fortsatt fin helg! 



Rikke


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar