onsdag 25. desember 2013

Nok en julaften over

Hadde en kjempefin dag i går, sammen med familien. Hele adventstiden går vi og venter på denne dagen i året, og svosj så er den over:) Det er noe spesielt med julaften, det er liksom ikke tirsdag eller uansett ukedag (selv om det er det), men det er rett og slett julaften. Vi koser oss med hyggelige aktiviteter, god mat og drikke. Og så til slutt julegaveoppakning. Like spennende hvert år! Jeg kjenner jeg blir ydmyk og rørt over hvor mye fint som ligger under treet, både til meg og til resten av familien. Jula er en tid der jeg tenker mest over hvor heldige vi er som bor i Norge, og har det så godt. Selv om julaften er over, skal resten av romjula nytes til det fulle. Det er maange år siden jeg har hatt fritt hele romjula, så det blir herlig! 
I dag er det sløvedag, det regner ute, så det frister ikke med uteaktiviteter (selv om kroppen absolutt kunne hatt behov av det). Senere er det nok en pinnekjøttmiddag på menyen, og litt senere fortsetter sløvingen. Jeg fikk filmen "Psycho" i julegave hos min søster (en av tidenes filmer, etter min smak), så jeg har en liten plan om kanskje å se den senere i kveld. Tar det som det kommer:) 
Nå har jeg laget et nøste av en hespe entråds-ullgarn, som jeg har spunnet. Jeg har en plan med det, men det blir hemmelig inntil videre:) 


En fortsatt god romjul til dere som titter innom!:) 





Rikke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar