onsdag 18. februar 2015

Heklekroken er tatt fram

Det er lenge mellom hver gang jeg hekler noe. I går fikk jeg plutselig lyst til å hekle en lue... Begynte på en lue av noe restegarn jeg hadde fra drops nepal, men lua så ut til å bli litt stor. Den er fortsatt ikke ferdig. I dag kjøpte jeg nytt garn (drops nepal), slik at jeg kunne hekle en ensfarget lue, og trådene er nå festet. Jeg ble kjempefornøyd:) Uvisst om jeg tar den i bruk selv eller legger den ut for salg... Får tenke litt på det.


Ikke bry dere om at jeg ser ut som et lik med maskara under øynene, men en god kombinasjon av kjøkken-taklys og at jeg nettopp har vært ute og jogget ga vel ikke akkorat noe "modell-look". 
Er ikke bare-bare å ta luebilder... Skulle hatt et sånt modell-hode! :) For dette blir nok ikke den siste lua jeg hekler! Liker arbeid som ikke krever så masse tenking. 


2 kommentarer:

  1. Det der ble jo ei superfin lue. Så ut som en god modell. Har du laget mønster selv? Nepal: er det litt tykt....stikker det :)

    SvarSlett
  2. Har brukt oppskrifta til OL-lua som utgangspunkt, med litt småjusteringer her og der:) Den ble god på ja:) Nepal er litt tykt, pinne nr. 5 er anbefalt. Brukte heklekrok nr. 5. Jeg syns ikke det stikker, det er mykt og godt garnet:)

    SvarSlett