lørdag 29. desember 2012

Et par strikkeprosjekter på pinnene

Jeg startet et par mnd før jul på en genser som heter "Villmark" (gratis mønster ligger ute på Sandnesgarn sin nettside). Da jeg så bilde av denne tenkte jeg at denne vil jeg strikke! Dro på garnbutikken og kjøpte garn, og hev meg i strikkinga. En genserarm - svosj. Og så... bolen. Det ble ikke noe svosj - det ble sååå kjedelig etterhvert å strikke denne at nå blir det opprekking og en begynnelse på et nytt prosjekt. Jeg er begynt å strikke på klassisk vest fra boka Norsk strikk.


I boka er den strikket i alpakka og med forskjellige farger. Siden jeg skal bruke opp garnet som jeg kjøpte til modellen "Villmark", strikker jeg vesten i Peer Gynt i hvitt og grått. Syns det blir fint. Men det store spørsmålet er jo om vesten blir for stor?? For det kan godt hende. Tiden vil vise :o) Jeg angrer litt på at jeg strikket perlestrikk til kant..... Den bretter seg jo bare opp?! Personlig tror jeg 2 rett og 2 vrang - bord ville vært bedre. Jaja, gjort er gjort.

Ellers har jeg vottene Fiddlehead mittens på pinnene. Bilde av disse kommer ved en senere anledning!


Rikke


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar