mandag 18. mai 2015

Haruni + garnspinning

Lamminga er snart over, og dagene er litt mindre hektiske enn tidligere. Vi har 4 åringer igjen som skal lamme. Tror det er like før 3 av dem skal lamme, mens den fjerde har nok enda en tid igjen. Med litt mer tid til overs har jeg strikket ferdig et sjal, Haruni. Var ganske lei på slutten, men i dag ble jeg ferdig. Bestemoren min fyller 70 år i juni, så tenkte det kunne passe fint med et sjal som heter Haruni, da Haruni faktisk betyr "bestemor".


Sjalet er strikket på pinne nr. 3,5, i Drops Alpaca. Oppskriften ligger gratis ute på Ravelry. 

I forrige uke fikk jeg pakke fra Spinnvilt, der jeg kjøpte rokken min. Jeg var inne på nettbutikken og så, og ble veldig fristet til å handle litt. Det ble 400 gram regnbuefarget leicester-ull, + ferdig kardet corriedale-ull (i grønne nyanser). Leicester-ulla heiv jeg meg på med en gang, kardet fargene sammen, og det ble skikkelig flott! Jeg blir så ivrig når det blir så fint (uten å skryte altså!), så hespa ble fort ferdig, og slik ble den: 


Har ikke bestemt meg for hva jeg skal strikke av denne, men har ingen hastverk :) Den kan jo bare ligge å se fin ut en stund. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar