tirsdag 29. september 2015

Til liten og til stor

I dag røsker det godt rundt hushjørnene. Første høststormen ja. Da koser jeg meg like så godt innomhus. Ikke for det, jeg syns det er stas å være ute når det stormer litt- det fins jo ikke dårlig vær, bare dårlige klær? Begynte dagen med å sette en brøddeig... så ringte mormor og sa at kopplammene våre var i hagen hennes (vi har kopplammene på jordet hos mormor). Så da var det bare å hyre seg og komme seg avgårde. Vinden hadde røsket opp et par stolper av strømgjerdet, så det lå flatt en plass. Greit at de liker kraftfor; fort gjort å få de på rettsida av gjerdet. Så var det den brøddeigen som venta hjemme.. Hjem å bake ut brød. Yes, der var det gjort. Klesvask: check! Sånn sett kan det være greit med litt vær av og til, en får jo gjort ting i hjemmet som er blitt bortprioritert den siste tiden av forskjellige årsaker (fint vær, henting av sau og lam i utmark, skille lam fra sau, veie lam etc... også arbeid i tillegg. Skulle gjerne hatt flere timer i døgnet:).
Også strikker jeg... For noen dager siden ble jeg ferdig med noen par sokker; et par til mormor (bursdagsgave) og et par til et lite nurk som kommer til verden på slutten av året (neida, det er fortsatt ikke jeg som skal ha barn).

Sokker til mormor, strikket i Drops Alpaca, etter oppskrift fra Bitta Mikkelborgs "Sokker- strikking hele året":


Og sokker til et lite nurk, strikket i Drops BabyMerino (oppskrift fra Garnstudio): 


Nå venter snart jobben på meg. Helt greit vær for seinvakt! :) Ha en fin høststorm-dag! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar