mandag 25. februar 2013

Klippe, klippe, sy og sy...

Og vips så er den fin og ny! Når jeg handler på salg så forventer jeg at varen skal holde mål, selv om den var på salg. Og tar jeg ikke helt feil, står det noe om dette i forbrukerkjøpsloven eller angrerettloven, eller noe i den dur (hvis jeg husker rett fra videregående- begynner å bli noen år siden). Jeg kjøpte for en liten stund tilbake en tunika som var på salg. På armene på denne tunikaen er det knapper, slik:


Vel... etter en gangs bruk, så det slik ut: 


Altså en knapp manglet... Den var der da jeg kjøpte den. Den må ha vært sydd fast umåtelig dårlig, da jeg faktisk bare har brukt tunikaen en gang. I tillegg er det jo ikke akkorat der man sliter mest ved av/påkledning.
Før helga kjøpte jeg et par knapper:


Disse hadde jeg en plan for, men ikke en helt detaljert plan, og dermed ble planen i dag omgjort:


Sånn ja... Da ble den gulle god igjen! Så håper jeg at min påsying av knapper er litt bedre enn fabrikanten sin!





Rikke

2 kommentarer:

  1. Jeg er ganske sikker på at dine hånd-påsydde knapper sitter på til tunikaen er utslitt ... :-)

    SvarSlett
  2. Takk for koselig hilsen og velkommen til bloggen min. Blogginga har blitt en kjær hobby på de snaut to årene jeg har holdt på. Jeg elsker restegarn og slanker stadig garnlageret. Artig om du kan hente inspirasjon fra vottene jeg har strikket. Jeg gleder meg til å følge med bloggen din nesten fra starten:-)

    SvarSlett