søndag 17. februar 2013

Restegarnlestene er ferdige!

Endelig.. De kunne vært ferdig for sikkert en uke siden, men det ble en liten pause i lestestrikkingen. Lester er jo ikke akkorat det morsomste jeg vet, men helt greit da lester er en dyd av nødvendighet :) Lurer bare på om jeg ikke skal legge meg opp en lestebunding til, for restegarn har jeg evig nok av! Jeg har allerede dannet meg et bilde i hodet av hvordan de lestene skal være :)
Her er i hvert fall første par restegarnslester:


Det er søndag i dag, og søndag syns jeg er en fin dag. Ikke-noe-stress-dag. Arbeiderpartiets forslag om at butikker skal få holde søndagsåpent, syns jeg ikke noe om! Må man ha alt tilgjengelig hele tiden? Kan ikke søndag få være søndag, den "hviledagen" den er forbeholdt å være..? Jeg skjønner at det kan være greit å vite at dersom man har glemt noe på butikken, så er det jo bare å dra på butikken å handle det. Men på den andre siden tenker jeg at dersom man ikke har klart å handle inn det man skal ha til helgen i løpet av de seks andre dagene før søndag, ja da er det kanskje ikke så viktig. Uansett har vi jo bensinstasjonene som er åpne på søndag... Der får man både tak i melk, brød og smør dersom det skulle bli "krise". Jeg ser på søndag som en oppladningsdag før en ny uke begynner. På mandag braker det løs igjen med arbeid og handleturer på butikken for mange. Søndag er et fint avbrekk der du bare kan være til og ikke tenke på at du skulle vært på butikken, for du skulle kanskje hatt den ene tingen der eller de tingene. Jeg har ikke lyst til å ha den muligheten til å tenke sånn. Søndag er per dags dato et avbrekk for kropp og sinn, og slik syns jeg det bør være.
JEG slår i hvert fall et slag for at "du skal holde hviledagen hellig..."! 


Ha en fin søndag, og nyt hviledagen! :) 


Rikke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar