lørdag 9. mars 2013

Prøvekanin for mamma

En flink mamma lager et fint mønster på strikkepinnemappe, som hun tenker hun skal legge til salgs. Men før hun kan gjøre det, så burde mønsteret være prøvd av noen andre; og hva passer ikke bedre da enn en datter som er nybegynner-syer? Denne datter, som da er meg, må ha symønster inn med teskje for å forstå.. Mønsteret skjønte jeg bare godt, og da MÅ det bety at det er et godt mønster...! Strikkepinnemappe ble det (se bort fra mine skjønnhetsfeil):

Pinnestr.sauen min ble nok litt for stor for lommen, men men







Rikke

3 kommentarer:

  1. Så flott! Den der syns jeg du skal være stolt av. Det er jo ikke det enkleste stoffet å sy av, siden det er litt vèl kraftig, men jeg syns du har klart det veldig bra. Det eneste jeg ser du ikke har gjort, er å brette en klaff oppe slik at ikke pinnene detter ut.

    SvarSlett
  2. Å, ja det har æ nok glømt... men det kan vel gjøres i ettertid? e det kje bære å sy en søm langs kanten der æ bretta? Det gikk mæ hus førbi :)
    Men ellers e æ førnøyd! Så oppskrefta trur æ du trygt kan legg ut før salg :)

    SvarSlett