tirsdag 2. juli 2013

Lestestrikk

på en regnfull dag. I natt var jeg på jobb, og da jeg kjørte hjem i morges kl 7.30 var det 19 herlige grader ute, og sol. Hadde mest lyst til å legge meg ute i sola og sove. Men det bar til sengs under dyna. Da jeg våknet var det skyet over, og de 19 gradene var nok sunket til noe lavere. Nå øser det ned utenfor vinduet, og jeg har hatt en dag der jeg ikke har gjort det store.. Litt opprydding i diverse, og så har jeg strikket. Lester. I natt måtte jeg legge meg opp en binding med noe enkelt som ikke krever at man må følge med på noe mønster, så da ble det likeså greit lestestrikk i blå striper. Disse har jeg fortsatt med i ettermiddag. Etter en nattevakt har jeg ikke så mye ork til å gjøre så mye, så det har vært en rolig og fin dag innendørs.


Lester er kjekt å strikke! Det er mange muligheter, med både farger og mønster. Hadde egentlig ikke den store sansen for å strikke lester før, men er blitt mer glad i det. 
Har hatt en opprydding i strikkekurven, og hjelp! Jeg tror jeg må ha garnkjøpestopp!! Nå gjelder det å få brukt opp noe av alt garnet jeg har. Det er kanskje om og gjøre å ikke gå inn i noen garnbutikk på en stund... Jeg blir veldig fort fristet av alt det fine utvalget av garn som er. 
Og så må jeg gjøre ferdig noe av mine andre prosjekter. Har et par lester til på pinnene, med mønsterstrikk (type hullmønster), samt en mariusgenser. Ullgensere er ikke akkurat førstevalget å strikke nå på sommeren, men jeg er snart der at jeg kan begynne å strikke på mønsteret, så den skal nok bli ferdig til høsten ihvertfall:) 





Rikke

2 kommentarer:

  1. Sokker får man aldri nok av :)
    Jeg smårydder også i garnlageret mitt, det blir mye babystrikk på meg om dagen. Og ingen baby i sikte noen vei, får vel gi det bort til veldedighet eler noe :)

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar:) Nei det er sant, de kommer alltids til bruk!
    Jeg syns babystrikk er artig, og det er veldig mye fint man kan lage med restegarn da:) Men har nok heller ingen baby i sikte her, så det blir vel bare liggende til det dukker opp en:)

    SvarSlett