mandag 6. juni 2011

Here comes the sun...

Eller var det bare denne ene dagen? Jaja.. er bare glad til at vi fikk i det minste en soldag. Helga var fylt med regnvær, så det var godt å våkne opp til solstrålene i dag.
I formiddag ble det intervalltrening ute i det fri! Tror kroppen min var takknemlig for litt forandring fra tredemølla :) Bak huset her er det en fin traktorvei som går opp til en plass som heter Trolldalen. Det tar i underkant av en time tilsammen (fram og tilbake) å gå. Jeg løp intervall til, og så gikk jeg tilbake. Det var deilig og passelig varmt. Hvorfor ikke bruke naturen når det ellers er vær til det? Jeg har levd i den boksen som sier meg at intervall bare funker på tredemølla.. men det er jo bare tull! Dessuten syns jeg det muligens var litt tyngre ute, da det ble gode vekslinger med litt nedoverbakker og litt oppoverbakker, samt ujevnt terreng. Kroppen trenger å utfordres litt ;)

   
Trolldalen

 Disse møtte jeg også på turen..




Har også trent styrke i dag på treningssenteret. Det kan kanskje tenkes at det blir for mye med både intervall- og styrketrening på en og samme dag. Men jeg prøver å få trent utholdenhet/intervall et par ganger i uken, og styrke tre ganger. Dersom jeg skal legge intervalltreningen til de dagene jeg ikke trener styrke, tror jeg nok ikke mine ben vil få nok restitusjon. Så jeg forsøker det sånn, når det er mulighet til det. Har den troen på at kroppen sier i fra dersom det blir for mye av det gode! 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar