fredag 3. juni 2011

Litt fredagsblogging!

Mange tok langhelg grunnet helligdagen i går, men jeg har vært på seinvakt i dag, så min helg begynner nå!:)  
I dag ble det tur i marka i morges gitt, og godt var det. Det verste er når alarmen på mobilen ringer, og du vet det er startskuddet for å komme seg opp! Misforstå meg rett, jeg er ikke gal! Mange vil nok mene det, i og med at jeg har vekkerklokke på når jeg ikke skal på tidligvakt. Det er nok bare blitt en vane. Jeg syns det er godt å ha hele dagen med seg- morgenstund HAR faktisk gull i munn! ;)

Det ble også en god og tung styrkeøkt på treningssenteret før seinvakta! Prøver å trene en del tunge basisøvelser, men det blir en del prøving for å se hvor tungt jeg klarer å løfte. Det må være såpass tungt at du kjenner det etter noen repitisjoner. Få repitisjoner med TUNGE vekter = utvikling av økt muskelstyrke! Når det gjelder dette, er det veldig viktig å ha teknikken inne før man begynner å løfte.. Ødelagt rygg vil vel ingen ha!
Det finnes et hav av teknikkvideoer der ute (youtube).. Bruk dem, og ikke bare gå ut i fra at du kan det!
Det var dagens styrkeprat!


Over til litt helgekos-snakk! Når fredagskvelden melder seg, får jeg automatisk lyst på noe godt. DET ER JO HELG?! tenker kroppen.. Det er greit med helgekos, men man bør kanskje begrense seg..? I hvert fall dersom man ønsker å leve litt sunt. I hverdagene prøver jeg å unngå søtsaker og tomme karbohydrater i det lengste, men når helgen kommer kan det fort gå litt over styr. Tenk: dersom man skal ha helgekos hver dag i helgen, og helgen varer fra fredag til søndag, så er dette snart 50 % av uken... Det er noe å tenke på. Jeg har i hvert fall begynt å tenke på det. Og i dag er det fredag- men jeg har lagd meg sunne pannekaker istede for noe annet sukkertøy. Jeg tok utgangspunkt i en oppskrift for proteinpannekaker, men da jeg ikke har proteinpulver brukte jeg havremel istede. Brukte et par eggehviter, ca 60 gr havremel og litt soyamelk (proteinrik) til ønsket konsistens. Det ble et par pannekaker, og det var evig nok. Til pålegg varmet jeg bær og blandet med litt sukrin. Dette var godt, og jeg kjenner absolutt ikke suget etter noe godt nå! Deilig :) 
I morgen får være utskeielsesdagen ;)


Det får være nok helse-snakk for i dag!


God helg! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar